Ha már megvan az elhatározás, hogy valaki otthon hagy mindent akkor jön az első kérdés, mi kell odakint? Felhívom figyelmeteket, hogy csak és kizárólag a saját tapasztalataimat és az általam összeolvasott információkat tudom megosztani. Nekem magyar viszonylatban jó munkahelyem (munkahelyeim) voltak. Technikusként dolgoztam egy gyárba, emellett saját vállalkozásomban voltam ügyvezető. Itt honlapokat írtam, illetve informatikai szolgáltatásokat is nyújtottunk többek között. Hogy miért jöttem ki? Mert úgy éreztem, kedves kormányunk megfojt engem is illetve a vállalkozásomat is. Szerettem volna valami élhető helyre költözni. Tisztában voltam vele, hogy az otthon felépített dolgaim itt semmit nem érnek és mindent nulláról újra kell kezdenem. Hát ez a állás most az első lépcső. Kell egy kis stabilitás, nyugodt légkör hogy építkezni tudjak. Szerencsémre a feleségem és a családom is támogat, abszolút pozitívan álltak az "emigrációhoz" (tudom hogy nem só szerint ezt jelenti de én így érzem).

Mikor kijöttem egy régi barátom segített sokat. Szerzett nekem szállást, illetve bemutatott az itteni ismerősöknek. A következőket léptem meg egyből:

- Bejelentkeztem a munkaügy hivatalba adóazonosító számért (Job Center Plus, NI number) Valamiért a szomszédos nagyvárosba kaptam időpontot, de két nap múlva már azzal a tudattal hagytam el az irodát, hogy hamarosan megjön a levél és a NINO-m. A NINO ingyenes.

- Nyitottam egy bankszámlát. Nagyon fontos mert itt mást nem fogadnak el tapasztalataim szerint. A Lloyds TSB volt számomra  a legkézenfekvőbb. Simán ment. Kellett egy személyi és egy papír a lakcímemről.

- Első nap szereztem egy O2-s telefonkártyát,mert szintén nem állnak szóba veled ha magyar számot adsz meg. Javaslom az O2 unlimited csomagot. Havi 15 fonttal kell tölteni és az összes O2-s számot ingyen hívhatod illetve magyarországi mobilt 7p (kb 26 Ft) ért hívod, a vezetékest meg 2p (8 Ft) ért percenként. Nekem nagyon megfelel.

Szóval van már mindened akkor el lehet ballagni a helyi Job Centerbe. Itt minden álláshirdetést közzé kell tenni, viszont nem azonnal. Ezért a legtöbb állás már be van töltve, de egy próbát megér. Az igazi lehetőségek közvetlen az AGENCY-nél van. Itt kb 8 darab van, én az összesbe bementem regisztrálni. Alap angollal is van esély már munkára, de ha jól beszélsz akkor sokkal több  lehetőséged van. Sok helyen nagy előny ha van saját autód.

Legnagyobb esélyed akkor van ha ismerősöd tud segíteni. Ahogy én észrevettem ez itt is úgy működik mint otthon. Ki kinek az ismerőse.

Pár szó a költségekről, szintén saját tapasztalat:

- Repjegy: érdemes a rynair nél körülnézni. Én Birminghamben szálltam le. 40 Font volt az út hazáig (benzin + parkolás).
- Szállás. nekem egy szoba heti 45 Font. 2 heti depozitot le kellett tenni + hetente 5 Font a rezsi.
- Utazások (nino, bank, agency) kb 40 Font.
- Telefon feltöltés 15 Font
 

z idáig 185 Font, de akkor még nem ettél semmit. Én bekészleteztem konzerveket, meg leveseket, így az edő 3 hetem szint ingyen volt. Heti kb 40 Fontal számolhatunk kajára. Szóval szerintem egy minimális 400 font legyen a zsebedben e inkább több. Ezek az alap dolgok amivel számolni kell.

A következő részben kicsit továbbmegyünk-
 

A bejegyzés trackback címe:

https://hianglia.blog.hu/api/trackback/id/tr934374421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micsoda? 2012.04.10. 13:36:39

Magam is dolgoztam külföldön, sokat nem elmélkedtem, volt alkalom mentem, és kész. A visszaút mindig megvan. Viszont ha nekem társam lett volna, Ő is jött volna utánam. Együtt, a legtöbb dologban könnyebb. Olyan még nem volt, hogy valahogy ne lett volna- a mondás szerint.
süti beállítások módosítása